יועץ עסקי פיננסי וארגוני

מומחה בענף הריהוט והנגריות

 מלווה נגריות ומעצבים

ב 14 שנים האחרונות

 גם נגריות קטנות וגדולות

 

ארבל יהודה

052-8825717

 ענף הריהוט עובר טלטלה בעשור האחרון, נגריות רבות וקטנות נאלצו לסגור את שעריהן בעקבות הפסדים ואי    הסתגלות לתמורות בענף. הענף הוא ביסודו LowTech

גם נגריות ענק ומוכרות נאלצו לסגור את שעריהן, הביקושים לא ירדו ! ואף עלו אך השינויים בענף שעיקרם, אוטומציה, , הורדת עלויות, העסקת עובדי שטחים, חוסר ידע בתמחור, תמחור לא יעיל והפסדי, חברות ענק כמו איקאה הנפרסות בכל הארץ. הקמת מפעלי ייצור ענקיים ומשוכללים בשטחים לרבות בחברון, עלויות השכר הגבוהות בארץ, הקושי להסיג עובדים מקצועיים.... אלו הן מקצת הסיבות והתמורות בענף

הניסיון שלנו בליווי נגריות וקביעת אסטרטגיה התואמת את אופי העסק והבעלים הביא לתוצאות של שינוי ושרידות בענף קשה.

קשה עד בלתי אפשרי להשיג אנשי מקצוע  מעולים, מרביתם הם אנשים מבוגרים. עובדה המקשה על הייצור המקומי, ומחייבת הוצאות שכר גבוהות כדי להעסיק אנשי מקצוע מעולים. שכר של נגר מקצועי נע סביב 25,000 ש"ח בחודש ברוטו.

בשנים האחרונות יש תחילה של מסעי ייבוא ריהוט בהיקפים גדולים. יש והייבוא מתבצע על ידי הלקוח והמעצב, היוצאים לסין, מעמיסים מכולה ושולחים לארץ.

במקביך יש ייבואנים המביאים לארץ פריטי  ריהוט  בודדים בהיקפים גדולים מאוד ומשווקים אותם בהנגרים הממוקמים במושבים ובאזורים בהם יש נגישות לקהל הרחב ושטחי אחסון ענקיים. הלקוחות מגיעים אגב פרסום מאסיבי, בוחרים את הפריט הרצוי ובמקום כבר ממתינה להם הובלה והתקנה עד הבית.

הנגישות, הזמינות, המבחר העצום ובעיקר המחירים הזולים מאוד מייצרים הזדמנות עיסקית חדשה שלא היתה בעבר ויש בה כדי לפגוע בייצור ובשיווק המקומי.

כל זאת תוך שיפור פילאי של איכות המוצרים, החומרים, הריפודים, הצביעה והעצוב המועתק מתערוכות במילנו.

בנוסף לכך, יש התרחבות מערך השיווק של רשת איקאה בישראל  המקימה סניפים עם זמונות בכל חלקי הארץ. 

איקאה החלה בארץ כחברה המשווקת פריטי ריהוט זולים, בעיקר לזוגות צעירים בתחילת דרכם וקהל הסטודנטים בארץ. אי לכך  הריהוט היה זול מאוד, עשוי מחומרים זולים, עם מגוון דל אך כיסה את כל צרכי הזוג הצעיר. 

בשנים האחרונות איקאה שינתה אסטרטגיה, והחלה מייצרת פריטי ריהוט עם דגש על ריהוט בעיצוב מיוחד, מחומרים איכותיים ועמידים לאורך זמן, מטבחים בעיצובים מיוחדים.

איקאה קבעה לעצמה אסטרטגיה המטרגטת את  מוצריה גם למשפחות ולמעמד הביניים, אך עדיין אינם נוגעת בעשירונים העליונים.

בשנים האחרונות אנחנו עדים לסגירת נגריות רבות, וחנויות לממכר פריטי ריהוט. רח' הרצל האגדי בתל אביב, מרכז הריהוט הולך ונעלם.   

 

ייצור איכותי בגדה המערבית , חברון..  

בתקופה האחרונה,2021, צצות נגריות ברמה גבוהה בגדה המערבי. ההזמנה מול הלקוח בתוככי ישראל מתבצעת על ידי מעצב, אדריכל ישראלי, המכין תכניות מפורטות מול הלקוח בתל אביב. 

התוכניות המפורטות לרבות הגדרת סוגי החומרים, הוראות ייצור ואפיון מוצר סופי על בסיס מידות שמבצע האדריכל. מועברות לביצוע במפעלים מוכרים בחברון. נקבע תאריך התקנה, לעיתים נשלח נציג מהמפעל היצרני בחברון לאימות מידות בשטח

 

המפעל היצרני בחברון הוא מהמשוכללים ביותר. הרבה מאוד אוטומציה ומכשור מהמתקדמים ביותר. כל פרויקט \ עבודה מקבל את מלו תשומת הלב בייצור הנגרות. בסיום העבודה כל הנגרות מנויילנת ברמה גבוהה ומשונעת אל המחסום. שם ממתינה משאית ישראלית המעבירה את כל פריטי הריהוט הישר אל בית הלקוח.

ההתקנה מתבצעת על ידי צוות ישראלי או צוות של המפעל היצרני בחברון.

שרות, המפעל בחברון מתחייב לתת שרות לשביעות רצון הלקוח, לרבות ביצוע תיקונים נדרשים בפרטי הנגרות לאחר שהותקנו בבית הלקוח.

ההתמחות של הנגריות בחברון הוא גם בייצור פריטי ריהוט תעשיתיים בייצור המוני וגם בייצור פרויקטים מוקפדים.

היתרון בייצור בחברון הוא המקצועיות, שכר בסיסי לנגר הנע סביב 3000 ש"ח בחודש. יכולת גיוס עובדים מידי . השקעה בציוד ואוטומציה. 

במרבית המקרים העובדים המקצועיים והמנהלים הם עובדי שטחים בכירים שעבדו בישראל, בנגריות מובילות. מכירים את השפה ואת הסטנדרט של הלקוחות בישראל  ויודעים לתקשר עם אדריכלים ישראלים. 

 

 

 

 

 

 

העץ הגולמי והריהוט המעוצב          

  הייעוץ העסקי לנגריות

מוקד הייעוץ שלנו הוא ייעוץ עסקי לנגריות. הנגריות המהוות זרוע הייצור של הריהוט בישראל נמצאות בתקופת מבחן משמעותית עבורן, הן חווות קשיים בכל תחום בניהול העבודות/פרוייקטים. תמחור העבודה, יצירת קשר אפקטיבי עם הייזם/לקוח, הגשה מכובדת של הצעות המחיר, מעקב אחר הלייד וסגירת העסקה, רווחיות, ניהול רווחי של העבודה וגביית מלא התשלום.

הענף בארץ מורכב מריהוט לבית , ריהוט משרדי , וריהוט מוסדי. היקף הפעילות השנתי נע סביב חמישה מילארד וחצי ש"ח . הריהוט הסלוני מהווה 23%  מכלל היקף המכירות השנתי, חדרי השינה 18% , ואחריהם: מטבחים 8%, פינות אוכל 8% , חדרי ילדים 6%, והיתר שאר פתרונות אחסון וריהוט משלים

.מי שעדיין מתפקד בתחום הייצור בארץ הם מפעלים גדולים המתמחים בתחום המטבחים, זאת באשר כל מטבח מחייב התאמה מיוחדת

מקצת עבודות לקוחותינו

 תחום הארונות והאחסון,  מחייב התאמה למבנה הבית, לנישות ולשילוב מיוחד.

תחום הריהוט המשרדי מאפשר ייבוא ברמה גבוהה, אך משרדים המכבדים את עצמם מקפידים על ייצור מקומי, מותאם ומתוכנן על ידי מעצבים.

ריהוט בתים שלמים - זה מה שנשאר כיום לנגריות בארץ. זה מחייב יכולת עבודה מול מעצבים, ואדריכלים, ייצור ברמה גבוהה מאוד, אנשי מקצוע מעולים, עמידה בלוח זמנים, וסטנדרט גבוה בייצור ואספקה.

נגריות רבות נסגרות חדשות לבקרים, בעיקר תוך ניהול לקוי בכל מישורי הפעילות: חוסר בשיווק, תמחור לקוי, ניהול הפסדי של עבודות, גביה לקויה, טיב עבודה ירוד, חוסר בעובדים ועוד גלריה בלתי נגמרת של כשלים.

הייעוץ העסקי לנגריות נועד  להתמודד עם סדרת כשלים אלו. על בעל הנגריה לחוש את הסימנים המאותתים על סכנה לעסק. ומייד לפנות לייעוץ. במקרים רבים אנחנו מוזמנים לתת ייעוץ עסקי לנגריות בשלבים די מאוחרים כשהעסק כבר נמצא בקריסה, אין עבודות חדשות, משכורות עובדים לא שולמו במלואן, ונצברו חובות.

לכן אנחנו ממליצים לפנות אלינו בשלב מוקדם,  כאשר העסק מתפקד ונותר תקציב בעסק למהלכי הצלה, שיווק.

מאחר ויש התקווצות של הדרישה לייצור מקומי , הצרכנים הצטמצמו בדרישה לייצור מקומי - גדלה התחרות, ומי שאיינו עובד על פי כללי ניהול נכונים צפוי לסגירה תוך זמן קצר. גם יצרנים וותיקים מתקשים בייצור דור המשך ולנוכח התמורות בענף צפויים להפסדים גדולים.

הייעוץ העסקי לנגריות

 הטיפול שלנו מתמקד בנגריות, תוך מגמה להפוך אותן לסטודיו לעיצוב, ממותג , רווחי עם שיווק אינטרנטי יעיל, תוך הקפדה על רמת שרות, מוצר  ברמות על, והיקפי מכירות גדולים, מוצרים  התהליך היה מורכב ומתמשך באשר היה צורך לשנות את כל הקונספציה, להגדיר אוכלוסיות יעד, תמחור , מיתוג , שיטות שיווק, תמהיל  מוצרים, ריווחיות , מערך כח אדם מתאים , מוצרים חדשים וכד


 במקביל הושם דגש על תחום עיצוב הפנים כמוצר , מתוך מגמה לייצר את כל הריהוט ליחידת הדיור ולא להתמקד במכירת פריטים בודדים

יושמה חשיבה חדשה בתחום הייצור, תוך שימת דגש על הוצאת חלק מהעבודה לקבלני משנה. מהלך המחייב בחינה מדוקדקת של יתרונות וחסרונות. אינו מתאים לכל גוף יצרני


תועלות בייעוץ עסק לנגריות

במסגרת הייעוץ נעשה ניתוח פיננסי של העסק, נקבעת אסטרטגיה עסקים, נקבעים יעדי מכירות, נבנה כלי לתמחור של פרוייקטים בנגרות , נבנה כלי לניהול ומעקב אחר ביצוע פרוייקטים, תזרים מזומנים, מעקב סגירת פרוייקטים ועבודות.

כאשר המטרה היא- לייצר מערכת יעילה, רווחית, המצעידה את העסק קדימה תוך שימת לב לתמורות בענף הריהוט.