ייעוץ למוסכים

-   מוסך לאחר שדרוג פיזי 

 

יועץ עסקי פיננסי וארגוני

מומחה בענף הרכב והמוסכים

 מלווה מוסכים ב 14 שנים האחרונות

גם מוסכי רשת וגם מוסכים כלליים.

הצלחות מהפכניות בכל מוסך.

 

ארבל יהודה

052-8825717

 

 

מלחמת חרבות ברזל וענף המוסכים

המלחמה בשנת 2024, משפיעה באופן משמעותי על פעילות ענף המוסכים באשר הוא מבוסס על עובדים מיו"ש ומעזה. המלחמה השפיעה באופן מיידי על פעילות המוסכים. ההתבססות רבת השנים על עובדים  ערבים באשר עובדים ישראלים מסרבים לעבוד ולהתמחות בתחום. הביאה למשבר ואובדן ביטחון של בעלי המוסכים. קריאה משוועת לגיוס עובדים ,הפעלת חברות הגיוס מבלי תוצאות. אי יכולת לספק שרות

חלק מהמוסכים מצאו פיתרון והפנו עבודות מורכבות לביצוע עובדים שלהם בשטחים. מוסכים אחרים בתחום הפחחות והצבע נאלצו לדחות עבודה באי יעולת לספק שרות.

מה הפיתרון ? כאן אין אפשרות להביא עובדים זרים בשל הקושי לתחזק ולשמר אותם כמו בענף הבניה.מוסכים רבים יעבדו בצוות מצומצם ויעיל יותר. כאן חובה לדרוש מאיגוד המוסכים והמדינה למצוא פתרונות לענף, בין היתר  ייעשו  מאמצים לשמר ולשלם שכר גבוע יותר לעובדים קיימים מה שיקר את עלויות השרות.

 

 בפני מוסכים רבים ניצבות  שאלות הרות גורל לעתיד המוסך: שאלות אסטרטגיות ותפעוליות. שיווק, שדרוג פיזי של מוסכים, נוהלי תפעול מתקדמים, חילופי דורות במוסך,תמחור,תחרות,  פתיחת מחלקות רווחיות, ייעול הייצור, ניהול עובדים יעילות, תמהיל לקוחות  , רמת שרות, שינויים בחזות המוסך, ובראש בראשונה התחום הפיננסי בנקאי

בשלב ראשון של הייעוץ אנחנו בוחנים באמצעות כלים ייעודיים אותם בנינו לענף המוסכים והרכב  פרמטרים תפעוליים במוסך כגון: רווחיות לעובד, רווחיות לליפט, רווחיות לשעת עבודה, רווחיות לכניסה, רווחיות מחלקתית, רווחיות למגזרי לקוחות (מוניות, ליסינג, חברות ..), רווחיות לחלפים, רווחיות לעבודה, יעילות עובדים, מספר שעות מכורות לעובד, ועוד' סדרה של מדדים המגדירים את יכולות ויעילות המוסך.

 

                                        ענף הרכב לשנים 2023-2025
ענף הרכב עובר טלטלה בעשור האחרון, השינויים מתרחשים ברובדים רבים של פעילות המוסך. על כל בעל מוסך להיות ער לתמורות בענף ולהתאים את עצמו לשינויים. לכן יש חשיבות רבה לייעוץ עסקי למוסכים המגיע מהכרת התהליכים, האסטרטגיה שיש לנקוט והיישום של ההתאמות הנדרשות. ההתאמות הן כמובן לכל מוסך בפני עצמו.

הרכב החשמלי                                

                                                

 הרכב החשמלי מתחיל לתת את אותותיו בשטח, מידי שנה נוספים כ 380,000 כלי רכב חדשים ונגרעים  250  אלף

יש כבר החלטות בין לאומיות באשר למועד הפסקת  הייצור של כלי רכב ממונעים בדלק. בעוד 5 שנים לא ניתן יהיה לרכוש מכוניות עם מנוע כפי שאנחנו מכירים

 מידי שנה נוספות כ 45,000 מכוניות חשמליות חדשות כך שתוך 10 שנים המכוניות החשמליות יהוו את מכסת  הקניות הכללית היום ויותר. כך אנו צופים גידול בכמות המכוניות החשמליות החדשות הנרכשות כל שנה, כך שהצפי הוא אפילו מהפכני, בשנים הקרובות לא כדאי יהיה לרכוש מכונית עם דלק. מחירי הייצור לרכב חשמלי יקטנו ואיתם עלויות ללקוח .

המהפכה היא רחבת היקף, החל בשמירה על איכות הסביבה. אך בעבור העוסקים בענף הרכב, המוסכים ייראו אחרת, המכונאים של פעם כבר לא יהיו רלוונטים תוך 10 שנים. המקצועות הכי משמעותיים יהיו חשמל ודיאגנוסטיקה. התחום של הסוללות יהיה דומיננטי. תחנות דלק כבר לא תהיינה רלונטיות ובמקומן יוקמו עמדות  טעינה בכל מקום, בחניונים, בסמוך למשרדים ומשרדי ציבור לרבות עמדות טעינה פרטיות. גם החלפים לרכב יהיו  ממוקדים בסוללות ובחלקי המנוע והרבה אלקטרוניקה.

בעלי מוסך רבים נמצאים בתחושה של הבנת התמורות המתרחשות סביבם, ואף אמונה שהם יודעים את הפיתרון. האמת ניתנת להאמר, שנדרש אומץ רב כדי להתגבר על ההכחשה, להודות שבעל מוסך הוא מומחה בתחום הטכני אך ייתכן והוא נזקק למישהו מבחוץ המכיר את הענף ויוכל לתת לו פרספקטיבה והתאמה בין התמורות בענך והמוסך הפרטי שלו.

היועץ העסקי למוסכים, יודע לנתח את הפרמטרים של המוסך, השוואתם למוסכים אחרים, והתווית תוכנית לשיפור. במקרים רבים בעל המוסך יושב מול רואה החשבון, מקבל אידיקציה שהמוסך מרוויח יפה השנה, אך לא מבין מדוע הוא נאבק בתזרים מזומנים כל השנה, ניצב מול מנהל הבנק ומסביר מדוע הוא מבקש הלוואה ומקבל סירוב. כאן נכנס היועץ העסקי למוסכים היודע לחבר בן דוחות כספיים לבין תזרים מזומנים.

 

מחשוב מלאי מוסכים

כל פעילות במוסך מסתכמת בשני מרכיבים, האחד עבודה והשני חלפים . באשר לעבודה  יש כלים לתמחר עלות שעה .

באשר לחילפים, אין במרבית המוסכים כלים לבקרת מלאי לרבות הזנת כניסות למלאי, ומשיכות מהמלאי הן באמצעים בסיסייים ובמערכת ברקוד המבטיחה אי זליגה מהמלאי.

מערכות מדוייקות מאפשרות למוסך מעקב אחר ערך מלאי, כמויות במלאי, ניפוק מדוייק לרכב, והכי חשוב , קיצור זמן הפקת החשבון עד כדי זמן אמת. מיד בסיום הטיפול ברכב מופקת חשבונית אוטומטית. באשר כל משיכה של פריט מהמלאי וחיוב רכב מתבצעת בזמן אמת ועוברת דרך בר-קוד המעדכן מיידית את כרטיס העבודה.

באותו מעמד גם כל רכיב עבודה מעודכן לכרטיס  העבודה בבר-קוד בעת הביצוע על ידי המכונאי או מנהל העבודה.

סגירת כרטיס העבודה מתבצעת בסיום העבודה על ידי מנהל העבודה תוך דקות ספורות באשר כל עבודה או חלק הוזנו בזמן אמת בברקוד.

המערכת מצויינת בעיקר בעבור מוסכים גדולים העובדים עם לקוחות קבועים ואינם מפיקים חשבוניות ללקוח בסיום העבודה אלא לאחר מספר ימים.

לאחר מספר ימים לא תמיד כל מרכיבי העבודה והחלפים נמצאים בזיכרון ורישום מדויק.

המערכת יצרה מהפכה בכל הקשור לקיצור תהליך העבודה. גביה , בקרת מלאי. 

 

תמורות בענף המוסכים והצורך הנובע מכך ביעוץ מתאים

בתחום הליסינג 

למעלה מ 80% מכלי הרכב הנעים בכבישי הארץ אינם שייכים ליידים פרטיות אלא לחברות הליסינג ולתאגידים

אחת המסקנות של החברות הגדולות וגם העסקים הקטנים היא לרכוש את הרכב בתנאי ליסינג, ואם אפשר ליסינג תפעולי.

השינוי המדהים הזה משנה את הפרמטרים המאזניים בעבור המוסך הבודד. הרווחיות יורדת, באשר חברות הליסינג אינן 

מאפשרות רווח מינימאלי למוסך.יתרה מזאת חברות ליסינג גדולות וחברות ביטוח יצרו מערך טכני המטפל ברכבים שלהם.

מוסך המתבסס על כניסות מחברות ליסינג נדון להפסדים וודאים, ערך השעה אותה משלמת חברת הליסינג מותיר רווח תפעולי הנע סביב 15% במקרה הטוב. תוך הצבת מגבלות לגבי מקור החלפים ואחוז הנחה בעבור חלפים. מוסכים וקציני רכב מצאו דרכי עקיפה לאנומליה זו כדי שהמוסך יחוש שהוא מרוויח והחברה תקבל את השרות מהמוסך.

הבעיה היא מעבר לכך, כאשר מוסך מאולץ על ידי הייבואן לתת שרות בתעריף מסויים לחברה שרכשה כמות גדולה של כלי רכב מאותו יבואן.

יעוץ עסקי למוסכי הרשת

חברות הרכב, מתחרות בניהן ומשתלטות על הפעילות במוסכים של הרשת. הן מגדירות הכל, החל בחזות המוסך, נוהלי העבודה וחלוקת התפקידים.מי שאינו מציית לדרישות הרשת מוצא מהרשת ונדון לכליה.

חזותית- המוסך יישדר אווירת הייטק, חדרי המתנה מאובזרים רצפת ייצור נקיה, הרבה מחשוב ומקצועיות כיאה לכלי הרכב של השנים האחרונות.

השיווק בענף המוסכים

התמורות בענף המוסכים מחייבות גישה אחרת וחדשה בניהול ושיווק המוסך שלך..

מי שאיינו מתחבר לשינויים בענף צפוי למצוא את עצמו ללא לקוחות וללא כניסות או לחילופין נסמך על כניסות מחברות הליסינג.

מי שאיינו מבצע שינויים או עומד במקום ימצא עצמו מאחור.

לכן יש חובה לבצע מספר מהלכים באמצעות איש מקצוע מהחוץ, הרואה את המוסך במבט מקצועי וחיצוני למוסך.

שלב 1 - חובה לבצע שדרוג פיזי של המוסך, שהמוסך ייראה אנושי, ללא גרוטאות וחלקי מנועים, יכלול את האזורים החיוניים: חדר המתנה, משרד קבלה ושחרור לקוחות, משרד למנהל, כמובן שרותים ללקוחות. בנוסף לכך אזור העבודה נקי, רצפה מחודשת, עמדות עבודה, ארגזי כלים לכל עובד, חלוקה בין מחלקות, אזורי חניה לרכב בטיפול ולאחר טיפול ועוד...

שלב 2- שידרוג כח אדם, חייבת להיות חלוקת עבודה פונקציונאלית במוסך בהתאם לגודל המוסך, יש לקבוע מספר פונקציות בסיסיות במוסך שיפעלו על פי נוהל מותאם במיוחד למוסך המסויים. פקידה במשרד לכל העבודה המשרדית לרבות פתיחת כרטיסי לקוחות, גבייה מלקוחות, הפקת חשבוניות, התחשבנות מול חברות וכד'..

מי שקולט את הלקוחות, נמצא איתם בקשר, וסוגר איתם חשבון, סוג של יועץ שרות במוסכים קטנים ובינוניים.

מנהל עבודה - האחראי להתנהלות המקצועית של ניהול המכונאים, אבחון התקלות, הזמנת החלפים ואחריות על טיב העבודה.

שלב 3. נוהלים וטפסים מותאמים לגודל המוסך הקובעים את אופן הקליטה, הרישום והמעקב אחר הטיפול ברכב עד שהרכב עוזב את המוסך לשביעות רצון הלקוח.

שלב 4 תוכנית שיווק חדשנית - המבוססת על מאגרי מידע פנימיים וחיצוניים, שיווק ואינטרנטי 

                                                       שידרוג מוסכי רשת

בחמש השנים האחרונות הסתיים תהליך שידרוג מוסכי רשת. תהליך שהיה קשה וכלל הרבה ציפיות מבחינת מוסכי הרשת. החלטה אסטרטגית של רשתות הרכב להתחרות ולהוביל בענף הרכב בישראל עברה דרך השרות המגיע לכל רוכש רכב. 

כך פנו רשתות הרכב לכל מוסכי השרות המוכרים על ידם ודרשו לוח זמנים צפוף לסיום תהליך השידרוג. במסגרת השדרוג כל מוסך נדרש לערוך שידרוג פיזי שמשמעו שינוי כל פני המוסך, חדרי המתנה מאובזרים, אולם ייצור חדש עד רמת צבע הריצוף, הקירות וחיפויי הכניסה. תוכנית הבינוי חייבה הוצאה שנעה סביב מליון שקל לפחות למוסך, סכומים שלא היו בדרך כלל בידי המוסך. 

יתרה מזאת המוסך נדרש לערוך שינוי בממערך כח אדם, להוסיף משרות שלא היו קיימות, כגון יועץ שרות, ומנהלים טכניים לפי המחלקות. זאת במקביל ליישום נוהלי עבודה אחידים בכל מוסכי הרשת, 

בתמורה פותחו אצל בעלי המוסך ציפיות כי אחרי השדרוג מוסכי מדרכה רבים ייסגרו וכל בעל רכב יעדיף להגיע למוסך בסגנון הייטקי, מקצועי. מבחינת בעלי המוסכים התוכנית הייתה מפתה, הציפיות התאימו למאבק מול מוסכי המדרכה הזולים, כך גובשה המוטיבציה אצל בעלי המוסכים להכניס את היד לכיס או במרבית המקרים לפנות לבנק ולבקש הלוואה כדי לממן את פרוייקט השגרוג. כך גדל האובליגו הבנקאי של המוסך באופן מיידי והמוסך ביצע את השידרוג המיוחל.

                                             אכזבה אחרי השדרוג

בתום ביצוע השדרוג, בעלי המוסכים המתינו ליותר כניסות ואכן אלו הגיעו. מספר הכניסות למוסך גדל אך התופעה הייתה זמנית בלבד. כל עסק חדש עם פתיחתו זוכה לשיא של כניסות, זהו חוק בתחום השיווק. התבונה היא לשמור על קצב גבוה של כניסות, לשמר את הלקוחות ולהיות קשוב לרחשי הלקוחות הבוחנים את העסק החדש ועלולים להתאכזב ממחיר, משרות, ומקצועיות. 

מנהלי הרשת המשיכו לרכוב על גל המוסכים הצייתנים שאילפו. דרשו שימוש רק בחלפים מקוריים, כשהחלפים נרכשים רק מהם ונקבעה לכל מוסך מכסה של חלפים למלאי אותם הוא חייב לרכוש בכל מקרה, באחד המפגשים עם מוסך רשת גדול הוצאה בקשה להלוואת מדינה כדי לממן רכישה של חלפים למלאי.

                                         המחירים במוסכי רשת

כל השינויים הנ"ל במוסכי רשת הביאו להאמרת מחירים במוסך הרשת, מישהו היה צריך לממן את ההלוואות שנלקחו כדי לבצע השדרוג פיזי, מי יממן את עלות יועץ השרות ועלות החלפים המקוריים? מן הסתם רק הלקוח וכך נכון לעשות. התוצאה הייתה האמרת מחירי החלפים והשרות במוסכי הרשת. אין ספק שהלקוח הסופי נאלץ לשלם ובמקרים רבים ברגליים, חיפש מוסכים אחרים שיתנו שרות זול יותר ומהר מאוד מצא.

                                          היסטוריה- בעוד 10 שנים יהיו במוזיאון

בריחת לקוחות ממוסכי רשת 

השינויים הביאו לירידה במספר הלקוחות במוסכי הרשת. ההתחיבויות הכספיות נשארו בעינן, האובליגו הבנקאי לא הצטמצם אלא גדל כתוצאה מהפסד ראלי. בעלי המוסכים עשו פעולות שונות ספוראדיות כדי להתמודד עם תופעת בריחת הלקוחות: משלוח הודעות ללקוחות, דיוורים ישירים, קידומים באינטרנט, מבצעים עוד'. התוצאות היו זמניות מבלי שינוי מהותי בזרימת הלקוחות. יש מי שחתם על הסכמי שרות עם חברות ומגזרים במשק בתנאי סף ובלבד להפעיל את פס הייצור.

מצב השוק אצל מוסכים שאינם מוסכי רשת

לבד ממוסכי רשת ישנם בארץ מוסכים בבעלויות ובקטגוריות שונות. 

מוסכים גדולים שאינם משתייכים לשום רשת – ישנם מעטים כאלה, 

מוסכים כלליים – המטפלים במספר סוגי כלי רכב, מבלי מחוייבות או השתייכות לרשת אחת.

מוסכי פחחות ותיקוני מרכב – ההתמחות שלהם היא טיפול בתאונות, מול הלקוח וחברות הביטוח, 

מוסכים ייעודיים – המתמחים בתחום מאוד מוגדר ונותנים שרות ותמיכה ליתר המוסכים נעדרי התמחות זו – כיוון פרונט,חשמל רכב, מיזוג אוויר לרכב, זגגות רכב, וכד'

מוסכי חברות ביטוח – הנותנים שרות למבוטחים שלהם.

מוסכי חברות ליסינג, השכרה, וחברות פרטיות.

ובעיקר – מוסכים כלליים בסדרי גודל שונים, הנותנים שרות למספר סוגי כלי רכב, מוסכים קטנים עד 7 ליפטים , ונראים או מוגדרים מוסכי מדרכה.

נתחיל בהגדרת מוסכים שאינם מוסכי רשת: תקנה של משרד התחבורה מאפשרת לכל בעל רכב באחריות להוביל את רכבו לכל מוסך מורשה אחר לקבלת שרות מבלי לאבד את האחריות מהייבואן. 

כך החלו בעלי רכב באחריות לבחון מוסכים מורשים בקבלת שרות , כולל שימוש בחלפים שאנם מקוריים המוגדרים – או אי אם. המחירים היו זולים יותר בעשרות אחוזים לעומת מחירי מוסך הרשת. כאשר ההפרש היה בסביבות 30% והשרות היה מקצועי ואדיב ההעדפה של הלקוחות הייתה לעזוב רת מוסכי הרשת.

חובה לסייג, מרבית הלקוחות נשארו נאמנים למוסך הרשת, ויכלו להרשות לעצמם לספוג את הפרשי המחירים. בין היתר בעקבות שרות טוב אותו הם ממשיכים לקבל, מקצועיות וכד'. אך המאבק היה על הלקוחות הפרטיים המהווים כאמור רק 20% מכלל כלי הרכב הנעים בכבישי ישראל.

                                                   החלטות לפרוש מהרשת

במרוצת השנים תמיד הייתה תחושת ניצול אצל מוסכים על ידי הייבואן. עצם קביעת הכללים, הביקורות, ה"ישיבה" של היבואן על מאגר הנתונים והפעילות של המוסך: כניסות, הכנסות, לקוחות , רווחיות וכד' . 

היו מוסכים שהעזו לפני עשור להתנתק מהרשת מפאת תחושת "האח הגדול" ומתוך אמונה כי יצליחו לתפקד ללא קשר לייבואן. התוצאות היו בדרך כלל כישלון צורב, הייבואן הודיע ללקוחותיו על ניתוק ממוסך פורש, המוסך הוסר מרשימת מוסכי הרשת מורשי הייבואן. העבודה ירדה פלאים, וחלקם נאלצו לסגור. מוסכים ספורים בכל הארץ הצליחו לשרוד את ההתנתקות מהייבואן.

פרישות בשנתיים האחרונות

בעקבות השינויים שנמנו לעיל, מוסכים רבים סופגים בריחת לקוחות מאסיבית ונכנסים לקושי פיננסי הנובע מהיותם בתוך "מכבש" : לקוחות לוחצים למחירים נמוכים בעקבות האמרת העלויות ומאידך הייבואן מציב רשימת דרישות בלתי אפשרית למוסך. 

בלית ברירה כוחות השוק מייצרים אלטרנטיבה למוסכי הרשת היקרים. 

 

הקמת רשתות מקבילות

בשנה זו , 2015 אנחנו מצויים בעיצומו של תהליך בו צצות רשתות מקבילות המתכננות למלא את הצורך במוסכים מקצועיים שאינם עומדים במגבלות מוסכי הרשת. 

הלקוח זוכה לשרות ברמה מקצועית גבוהה, מחירים נמוכים באופן מיוחד, תוך שמירת האחריות שיש לרכב. הרשתות החדשות מוקמות על ידי גופים בעלי מוסכים בפריסה ארצית, חברות השכרה, ויצרני חלפים מובילים. משרד התחבורה תומך ברשת של "מוסכים מומחים" העומדים בסטנדרטים גבוהים.

 

כישלון הרשתות המקבילות

במסגרת הייעוץ העסקי למוסכים עד שנת 2020, נתקלנו בתמורות נוספות בענף, 

1. הניסיון של גורמים שונים בענף הרכב להקים רשתות מקבילות נכשל ! נכשלו גורמים באיגוד המוסכים תוך הקמת רשת "המומחים" ובמקביל נכשלו גורמים בענף ייבוא החלפים, חברות השכרת רכב וחברות בתחום הליסינג שניסו לרתום אליהם מוסכים כושלים תוך הבטחת אספקות עבודה שלא היו. כך סבכו את המוסכים הכושלים בהלוואות והוצאות שידרוג שתרמו לנראות המוסך אך ללא תשתית.  הסיבה לכישלון הרשתות המקבילות נבע בעיקר מחוסר הבנה של התנהלות ענף הרכב והתבססות על הבטחות שוא למוסכים ששיוועו לכניסות בכל מחיר. בין הייתר הכישלון של הרשתות נבע מחוסר הכנת תשתית ארגונית למוסכים המטעים שהצטרפו לרשתות הכושלות. נוהלי עבודה, נוהלי קליטת רכב, נוהלי אבחון, בדיקה, ושחרור רכב. במסגרת הייעוץ העסקי שלנו למוסכים אלה נתקלנו במוסכים ששינו חזות ושדרגו את הנראות של המוסך אך המשיכו לעבוד לפי כללים ושיטות של בטרם השינוי וההשקעה הגדולה.

2. רשתות הרכב צמצמו סניפים - רשתות כמו כלמוביל ואחרות סגרו סניפים שפעלו עשרות שנים, כך שינו מדיניות, אם לפני עשור רשתות הרכב נהגו לפתוח מוסכי רשת סמוכים אחד לשני וכל יצרו תחרות קשה לכל הסניפים הסמוכים עד כדי פגיעה בפעילות של כל המוסכים הסמוכים של אותה רשת. בחמש השנים האחרונות מצאו רשתות הרכב סיבות להיפטר ממוסכים שלא התאימו להם כך צמצמו תחרות, בהנחה שהלקוחות באותו איזור יתחלקו בפחות מוסכים סמוכים ויגדילו את הכניסות בכל מוסך שנשאר. 

במסגרת הייעוץ העסקי למוסכים שנפלטו מהרשת היה צורך לבנות תכנית הישרדות לאותם מוסכים באשר הפסיקו להיות מוסכי רשת מורשים עבור כל מי שקנה רכב חדש. בין יתר הפעולות היתה הקפדה למצוא דרך לשמור על השימוש במותג מבלי לעבור על זכויות השימוש במותג מזדה ופורד לדוגמה, כ"כ נשמרה הגישה אל מאגרי הלקוחות הוותיקים תוך פניה אליהם והזמנתם לטיפולים שנתיים, ביצוע טסטים, ושיפור שרותי השינוי, והשרות לרמות שאפשרו שימור לקוחות.

3. מיעוט כניסות של לקוחות פרטיים - הנובעת בעיקר מהשתלטות חברות הליסינג על ענף הרכב, כל עובד מקבל רכב חדש במקום עבודתו. 

4. מחשוב ענף הרכב -  כבר יותר ויותר כלי רכב הם ממוחשבים באופן מוחלט ומחייבים ידע בדיאגנוסטיקה לצורך איתור תקלות. כ"כ מחייב עדגניות של אמצעי ותוכנות האבחון. עובדה המוציאה מהענף את כל מי שלא השתדרג וחושב רק מכאני. 

פני הענף לאן ?

רק לשוטים ניתנה הנבואה, אך ישנם מספר פרמטרים אותם יש לקחת בחשבון:

1. כלי הרכב החדשים מבוססי מחשב מחייבים את המידע והתמיכה של הייבואן והייצרן. שלא בכל מקרה יינדב מידע זה וייתכן גם מצב בו גשה למידע עלולה להחסם על ידי הייצרן או הייבואן.

תקנות שייחיבו את הייבואן / יצרן למסור כל נדרש לטיפול ברכב כדי למנוע מונופוליזציה. . 2 

3. מהלכים ותגובה של ייבואני הרכב שלא ייתנו להרס התשתית החולבת אותה יצרו עם השנים.

4. מידת ההצלחה של אותן רשתות אלטרנטיביות המוקמות בתקופה זו. ייתכן ויש סימנים של חוסר הבנה מלא של התהליך, על ידי מנהלי הרשתות האלטרנטיביות.

5. איך יגיבו מאות מוסכים שאינם מוסכי רשת ולא יוכלו להצטרף לרשתות החדשות.

 

הייעוץ העסקי למוסכים 

אחד הענפים בהם נצבר אצלנו ידע וניסיון מעשי רב הוא  ענף הרכב והמוסכים!

יהודה ארבל ישמח לקבל את פנייתכם לטלפון – 052-8825717